چالشنامه آذر برزین مهر

مستندسازی چالش علمی برزین‌مهر؛ ویژه‌نامه بررسی ادعاهای جناب آقای محمد عبدالله‌زاده ثانی درباره چهارتاقی محلی «خانه دیو»

چالشنامه آذر برزین مهر

مستندسازی چالش علمی برزین‌مهر؛ ویژه‌نامه بررسی ادعاهای جناب آقای محمد عبدالله‌زاده ثانی درباره چهارتاقی محلی «خانه دیو»

حضور در چالش (6): آن مستندات علمی مورد تایید صاحبنظران کجاست؟!

حضور در چالش (6):

آن مستندات علمی مورد تایید صاحبنظران کجاست؟!



آقای محمد عبدالله‌زاده ثانی در 1 ژوئن 2020/ 12 خرداد 1399 یادداشتی دیگر در دفاع از ادعای برزین‌مهری خانه دیو منتشر نمود. ایشان به «چالش علمی برزین‌مهر» رویکردی به نام «از ابهام تا واقعیت» نیز داده است هر چند اگر بخواهیم بر اساس یادداشت‌هایی که تاکنون منتشر کرده‌اند داوری نماییم باید گفت ایشان، همزمان از دو اصل مهم یاری‌رسان در اثبات‌گری ادعای بیست‌ساله‌اش فاصله گرفته‌ است.

اول اینکه: نظرات شخصی و برداشت‌های دلبخواه از منابع، نه تنها راهی از ابهام به سوی واقعیت نمی‌گشاید بلکه دنیای ابهامی برداشت‌های شخصی ایشان از باستان‌شناسی، تاریخ و هر چیز دیگر را، متناقض‌تر و مبهم‌‎تر از پیش می‌نماید. به زودی، در یادداشتی ویژه به نقد تطور واژه و جانمایی ریوند مخلوق عبدالله‌زاده ثانی خواهیم پرداخت.

و دوم اینکه: گویا ایشان علی‌رغم اینکه خود را  با عنوان دارای بار علمی مشخص «کارشناس ارشد باستان‌شناس» معرفی می‌کند اما کمترین‌ توجهی به هدف چالش علمی برزین‌مهر (ارائه مقاله یا گزارشی که به روشی علمی و مورد تایید و وفاق صاحبنظران، اثر تاریخی ارزشمند خانه دیو را به عنوان جایگاه آذر برزین‌مهر اثبات می‌‌کند) ندارد.

هدفی که مطالبه جامعه علمی کشور از ایشان هم هست که با این همه صرف زمان و انرژی، آن‌هم در جایگاه باستان‌شناس و مدیر میراث فرهنگی همین منطقه استقرار خانه دیو، چرا هنوز سخن «از ابهام تا واقعیت» را به میان می‌آورید؟! در این سال‌ها چه کرده‌اید که ادعای شما هنوز در چالش است؟! با وجود همه انتقادها، اصلاً اصرار چندین‌ساله بر ادعایی چنین بزرگتر از «واقعیت»، چه ضرورتی داشت؟!  ایشان خودش را کارشناس ارشد باستان‌شناس معرفی می‌نماید؛ مگر «باستان‌شناسی» یک علم نیست؟! آن مستندات علمی مورد تایید صاحبنظران باستان‌شناسی کجاست؟؟؟ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد