چالشنامه آذر برزین مهر

مستندسازی چالش علمی برزین‌مهر؛ ویژه‌نامه بررسی ادعاهای جناب آقای محمد عبدالله‌زاده ثانی درباره چهارتاقی محلی «خانه دیو»

چالشنامه آذر برزین مهر

مستندسازی چالش علمی برزین‌مهر؛ ویژه‌نامه بررسی ادعاهای جناب آقای محمد عبدالله‌زاده ثانی درباره چهارتاقی محلی «خانه دیو»

حضور در چالش (7): موضوع پیچیده علمی یا تکلیف درسی دوره مقدماتی؟!

حضور در چالش (7)

موضوع پیچیده علمی یا تکلیف درسی دوره مقدماتی؟!

 

آقای محمد عبدالله‌زاده ثانی در 2 ژوئن 2020/ 13 خرداد 1399 یادداشتی دیگر در دفاع از ادعای برزین‌مهری خانه دیو منتشر نمود. ایشان در این یادداشت، باز هم به همان روش پیشین خودشان رفته‌اند، در حالی که خواسته صریح چالش این است: «ارائه مقاله یا گزارشی که به روشی علمی و مورد تایید و وفاق صاحبنظران، اثر تاریخی ارزشمند خانه دیو را به عنوان جایگاه آذر برزین‌مهر اثبات می‌‌کند.»

به نظر می‌رسد دست پژوهشگری که 20 سال برای یک کار پژوهشی زحمت کشیده است باید پرتر از این حرف‌ها باشد که به یک لغت‌نامه عمومی ارجاع بدهد. باید توجه داشت چنانکه ایشان در یادداشت اینستاگرامی‌شان ذکر کرده‌اند لغت‌نامه دهخدا هم به دو کتاب «مزدیسنا و تاثیر آن در ادب پارسی» و «ایران در زمان ساسانیان» ارجاع داده است. جالب اینجاست که اگر به کتاب «مزدیسنا و تاثیر آن در ادب پارسی» مراجعه کنید خواهید دید که آن هم به کتاب «ایران در زمان ساسانیان» پروفسور کریستنسن ارجاع داده است. جالب‌تر اینجاست که ما در جریان همین چالش، درباره مستند ارائه شده از کتاب «ایران در زمان ساسانیان» راهنمایی انتقادی کمکی را به جناب آقای عبدالله‌زاده ثانی ارائه داده‌ایم! چرا توجه نمی‌شود؟! آیا ایشان، دقت و اهمیت کاری که «اکنون» در حال انجام آن هستند را دریافته‌اند؟! 

آن 2000 صفحه که ظرف 20 سال گذشته جمع‌آوری کرده‌اند، چطور؟ آیا با همین دقت و کیفیت بوده است؟ آیا ایشان متوجه هستند که با یک موضوع پیچیده تاریخی و باستان‌شناسی سر و کار دارند و نه یک تکلیف کلاسی دوره کاردانی؟!

به هر حال، تغییری که در لحن و ادبیات ایشان در یادداشت اخیر ایجاد شده، باز هم اتفاقی مثبت و رو به جلو ارزیابی می‌شود. در یادداشت پیشین، یادآور شده بودیم: «ما جناب آقای عبدالله‌زاده ثانی را در جایگاه مدیر محترم میراث فرهنگی داورزن می‌بینیم و سخنان ایشان را به عنوان مواضع رسمی و قابل ثبت و پیگیری صادره از یک جایگاه رسمی به رسمیت می‌شناسیم که اگر این گونه نبود؛ هیچ دلیل و ضرورتی برای وقت گذاشتن دو ماهه برای پیگیری این مبحث وجود نداشت.»/ نیشابور فردا

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد