چالشنامه آذر برزین مهر

مستندسازی چالش علمی برزین‌مهر؛ ویژه‌نامه بررسی ادعاهای جناب آقای محمد عبدالله‌زاده ثانی درباره چهارتاقی محلی «خانه دیو»

چالشنامه آذر برزین مهر

مستندسازی چالش علمی برزین‌مهر؛ ویژه‌نامه بررسی ادعاهای جناب آقای محمد عبدالله‌زاده ثانی درباره چهارتاقی محلی «خانه دیو»

روشنگری چالش برزین‌مهر (14): خانه دیو، یک هفته‌ تا آغاز مرحله بعد ...

روشنگری چالش برزین‌مهر (14)

خانه دیو، یک هفته‌ تا آغاز مرحله بعد ...

 

با نگاه به تحرکات اخیر در صفحه اینستاگرام جناب آقای عبدالله‌زاده ثانی؛ به نظر می‌رسد باید امیدوار بود که دغدغه‌های «نیشابور فردا» در راستای پیشگیری از وهن میراث فرهنگی خراسان؛ سرانجام در مسیر گفتمانی که سرانجام آن مسؤلیت‌پذیری در قبال میراث مشترک خراسانیان خواهد بود، هدایت گردد. از این بابت، بسیار خوشحال و خرسندیم.

در مطلب اخیر جناب عبدالله‌زاده ثانی، واژه‌هایی مانند «غلط»، «خودفریبی» و «عوام‌فریبی» دیده می‌شود و در مطالب قبلی‌شان به کرات از عبارت «مصادره» کردن استفاده کرده‌اند. البته اضطراب ناشی از «چالش علمی برزین‌مهر»، برای ما قابل درک است. ولی انتظار مؤکد داریم رعایت منش، رفتار و اخلاق حرفه‌ای در ادامه این چالش علمی در اولویت قرار داشته باشد.

به هر حال، ما جناب آقای عبدالله‌زاده ثانی را در جایگاه مدیر محترم میراث فرهنگی داورزن می‌بینیم و سخنان ایشان را به عنوان مواضع رسمی و قابل ثبت و پیگیری صادره از یک جایگاه رسمی به رسمیت می‌شناسیم که اگر این گونه نبود؛ هیچ دلیل و ضرورتی برای وقت گذاشتن دو ماهه برای پیگیری این مبحث وجود نداشت.

امیدواریم این باستانشناس و مدیر محترم حوزه میراث فرهنگی، از فرصت پیش‌آمده برای تثبیت علمی هویت واقعی خانه دیو نهایت استفاده را بنمایند و از جایگاه رسمی ایشان به عنوان مدیر حوزه میراث فرهنگی و منزلت شغلی ایشان به عنوان یک باستانشناس حرفه‌ای انتظار داریم اگر به هر دلیلی میسر نگردید تاییدات علمی لازم و کافی را برای ادعای مطرح‌شده ارائه نمایند؛ به وظیفه اخلاقی و حرفه‌ای خود، در راستای برگرداندن رسمی و موثر خانه دیو به هویت واقعی‌ و قابل دفاع آن، در اسرع زمان مورد انتظار اقدام نمایند.

امروز، ۱٢ خرداد ۱٣٩٩؛ فرصت یک هفته‌ای، تا پایان ۱٩ خرداد برای ارائه مستندات ایشان (مورد تایید جامعه علمی کشور) تعیین گردید.

ما نیز در این ٧ روز، کوشش خواهیم کرد در اندازه بضاعت محدود خود، با ارائه نکات انتقادی؛ ایشان را در برگزاری چالش برزین‌مهر همراهی نماییم. لطفاً دیدگاه‌های ما را در رسانه خبری، فرهنگی و تحلیلی توسعه‌محور نیشابور فردا دنبال نمایید.

نکته حائز اهمیت: بدیهی است در صورتی که نتیجه شفاف حاصل نگردد پی‌گیری موضوع را در سطحی بالاتر، در پیش خواهیم گرفت.

صمیمانه برای مدیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان داورزن، جناب آقای عبدالله‌زاده ثانی عزیز، آرزوی پیروزی و کامیابی داریم./ نیشابور فردا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد